Saturday, January 16, 2010

Sekitar detik "Rapatan Umum Penyerahan Memo E-Voting di Putrajaya



1- Pada (15 Jan)di putrajaya, provokasi pihak polis telah menyebabkan perhimpunan amam sekumpulan mahasiswa menjadi kacau bilau. Tindakan provokasi polis ini benar2 mengecewakan dan dianggap tidak patut.

2- Dua siswa dan juga seorang wartawan telah ditangkap dalam demostrasi aman tersebut. Dua siswa tersebut ialah Syaznir Munir Ithnin dan Shahruldeen dari campus UM. Mankala wartawan tersebut ialah Zainulfaqar Yaakob. Kepada kalian semua, penulis harap kalian terus tabah dan tidak pernah putus asa dalam perjuangan. ALLAH BERSAMA DGN KITA!!!

3- Alhamdulillah, walaupun pelbagai dugaan yg menimpa semasa demostrasi aman ini, memorandum bantahan perlaksanaan sistem pengundian elektronik (E-Voting) berjaya di hantar kepada pegawai KPT.


4- Keesokan harinya, Solidariti Mahasiswa Malaysia akan menggunakan pentas sudut pidato UKM bagi membantah perilaku pihak polis yang bertindak provokatif dalam demosstrasi mahasiswa di putrajaya itu.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © Pena Murobbi..... Sponsored by: Website Templates | Premium Themes. Distributed by: blog template by BloggerThemes