Sunday, December 27, 2009

“Ayuh Kembali ke Campus”

1- Alhmdulillah, walaupun pada mulanya rasa berat hati juga untuk kembali ke alam kampus tetapi apabila kuat seruan kawan-kawan seusia yang sama-sama berjuang untuk mencari ilmu di menara gading ini, karat-karat yang keras disekeliling hati dapat juga dikikis. Al maklumlah, bila cuti dah terlalu lama. Pe pun, perjuangan tetap kena diteruskan jua.

2- Penulis tiba di kampus UM ini pada 19 Disember 2009. Sampainya awal sedikit daripada tahun lalu namun masih sempat lagi mengikut jadual yang ditetapkan. Dia je yg tahu, betapa sakitnya teringatkan kmpung halaman yg terpaksa ditinggalkan.

3- Rasa gembira mula dirasai apabila melihat kawan-kawan seperjuangan turut sama sudah berada di kampus. Mereka juga seperti ku terpaksa berkorban kembali awal ke campus. Melihat di wajah-wajah teman-temanku yang penuh dgn semangat dan keazaman untuk meneruskan sisa perjuangan dan sesi baru pengajian di kampus ini. “Selamat Kembali ke Campus” buat semua warga UM terutamanya batch SMPI 07/08.

4- Pada 23 Disember, sempat juga melakukan “ekspedisi junggle tracking” di sungai congkak bersama shbt-shbt seperjuangan. Di kemuncaknya, bersua dgn air terjun yg sungguh menyegarkan. Subhanallah…yg telah mciptakan sgala keindahan alam di dunia ini.

5- Buat shbt penulis “Aina”, tahniah penulis ucapkan kerna telah selamat di ijab kabulkan. Moga bahagia dunia akhirat)- Tak lupa jgk buat “hidayah razak dan suami”, tahniah ats kehadiran cahaya mata baru-baru ni. Qute sgt baby tu! Syafakillah buat ustaz hafiz ilyas yg baru mjalani “operate telinga”. Penulis doakan moga cpt sembuh.

6- Esok bermula lah misi akademik sesi ‘SEM 2’ 2009. Insyallah, 4.7 pointer kali ini.)= Moga sem kali ni, dptlah penulis kejar shbtku “cik timah” yg tiap2 sem dpt dekan. Sebelum terlupa, tahniah buat cik timah kerna msh dpt mgekalkan ‘ranking dekan sem ini’. “Ayyuh semua, kita kembali ke kampus esok hari (28 Disember 2009) dan mulakan langkah dgn Bismillah”.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © Pena Murobbi..... Sponsored by: Website Templates | Premium Themes. Distributed by: blog template by BloggerThemes