Wednesday, May 5, 2010

Cemasnya Merpati Dua Sejoli, Najib Dan Rosmah

Gelisahnya Najib dan Rosmah

Gelombang PRK SIBU, menampakkan kerajaan UMNO/APCO tidak mampu untuk berada dalam keadaan zon yang selesa dan tenang. Ekoran daripada situasi serta isu yang tidak memihak kepada UMNO,kini kita dapat lihat UMNO berada dalam keadaan yang cukup tertekan dan cemas untuk menghadapi pilihanraya kecil di Sibu nanti. Sebagai buktinya, Najib bersama Rosmah awal-awal lagi dah turun ke Sibu minggu lalu bagi memancing hati rakyat di Sibu. "Gelisah dan cemasnya "merpati dua sejoli ini"

Mungkin dengan pelbagai isu dan situasi yang berlaku sekarang ini, terdapat hikmahnya bagi membuka mata rakyat menilai semula kerajaan UMNO/APCO sekaligus mencemaskan hati-hati pemimpin UMNO dalam menghadapi isu-isu ini.

Antara isu dan situasi yang cukup jelas mencemaskan UMNO/BN ialah :-

1) Kecenderungan pengundi Cina menyokong Pakatan Rakyat sehingga ke tahap 80% di sesebuah peti undi seperti yang diterjemahkan pada PRK Hulu Selangor.

2) Isu pembunuhan Aminulrasyid yang membuktikan rakyat berasa tidak selamat dan menampakkan kredibiliti Tan Sri Musa dalam mendepani isu Aminulrashid ini.


3) Semangat perkauman Melayu yang ditunjukkan oleh Perkasa dan ianya seolah-olah disokong oleh Umno semata-mata.
4) Masalah kemiskinan yang berlaku di Sarawak

4)Isu RM50000 bagi peruntukkan MCA di Perak


5) Slogan "1Malaysia" dilihat sebagai retorik kerana pada masa yang sama tindakan dan kenyataan pemimpin kerajaan tidak menggambarkan semangat 1Malaysia apabila semangat perkauman terus berpaksi di dalam Umno, Perkasa, MIC, MCA dan lain-lain. Malah tindakan-tindakan dan polisi kerajaan terhadap Kerajaan-kerajaan negeri Pakatan Rakyat tidak berubah, dasar MEB tidak memuaskan hati rakyat dan lain-lain. "

"Suntikan Semangat Menghadapi PRK SIBU"


Perjuangan Islam bukanlah perkara yang ringan, Allah swt telah menjanjikan balasan yang terbaik bagi mereka yang istiqomah dalam perjuangan Islam. Maka, tentu saja untuk mendapatkan janji yang terbaik dari Allah swt tersebut tidaklah mudah, melainkan penuh dengan ujian, halangan, rintangan, dan berbagai macam perlawanan. Untuk itu, marilah sama-sama kita kuatkan dan luruskan niat dalam mengahadapi PRK SIBU memenangkan Islam di sana. Tundukkan pandangan mata dan hati dari segala bentuk duniawi yang akan melemahkan iman dan menidurkan kita dari perjuangan Islam....

“Berangkatlah kamu baik dalam keadaan merasa ringan maupun berat, dan berjihadlah kamu dengan harta dan dirimu di jalan Allah. Yang demikian itu adalah lebih baik bagi mu, jika kamu Mengetahui.” ( At Taubah[9]: 41)

Mengimbas waktu zaman perjuangan Nabi dahulu, Inilah yang dilafazkan oleh orang – orang Quraisy tatkala nabi saw menyampaikan dakwahnya :

"Apa yang engkau sampaikan kepada kami ini adalah suatu yang dibenci oleh pemerintah" Firman Allah swt yang bermaksud : Dan ingat bagaimana perancangan orang – orang kafir untuk memenjara , membunuh dan menghalau engkau ( keluar dari daerahmu ) , mereka merancang sedang Allah jua merancang dan Allah adalah sebaik – baik perancang . (Surah al Anfaal : Ayat 30)

Teringat penulis kata-kata Presiden Pas,Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang yang mengatakan:-

"Kami rela kalah kerana melaksanakan Islam. Kita rela ditolak oleh rakyat kerana melaksanakan suruhan Allah. Apalah makna sebuah pemerintahan tanpa mendapat redha Allah"

Moga kata-kata ini mampu memberi suntikan untuk kita terus istiqomah dalam perjuangan Islam lebih-lebih lagi dalam menghadapi PRK SIBU dalam waktu terdekat ini...

Takbir3x!



0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © Pena Murobbi..... Sponsored by: Website Templates | Premium Themes. Distributed by: blog template by BloggerThemes