Sunday, May 2, 2010

Kami Sayang Tok Guru!!


Terkejut apabila penulis membaca berita tentang isu "Ugutan Bunuh Kepada Mursyidul Am Pas" pagi tadi. Pemuda yang membuat ugutan tersebut bernama MOHD SAFUAN HILMI telah berani menghina dan mengugut untuk membunuh tok guru Nik Aziz.

Mohd Safuan, melalui laman web sosial facebooknya dikatakan telah menulis :-

"Belum lengkap lagi sbb (sebab) sekor (seekor) lagi barua x (tidak) mati iaitu nik aziz. Tggu (tunggu) aku p (pergi) bunuh nik aziz dulu baru lengkap. Setan tu x layak duk kt (dalam) muka bumi ini lagi. "Senang bunuh org (orang), tikam je, aku snggup (sanggup) dihukum gantung jika aku dpt (dapat) bunuh nik aziz al dajjal tu" katanya semasa berkomunikasi dengan salah seorang daripada rakan facebook.
Facebook Safuan Hilmi bagaimanapun di tutup selepas perkara itu menjadi perbincangan orang ramai di laman web sosial tersebut. Dalam profil sebelum ini, Safuan meletakaan ahli Umno pada bahagian pandangan pilitiknya.
Moga kita sesama renungkan firman Allah ini...sebahagian ayat Al-Quran yg bermaksud:

"Dan janganlah kamu membunuh diri seseorang manusia yang diharamkan oleh Allah membunuhnya kecuali dengan alasan yang benar dan sesiapa yang dibunuh secara zalim, maka sesungguhnya Kami telah menjadikan warisannya berkuasa menuntut balas. Dalam pada itu, janganlah dia melampau dal...am menuntut balas bunuh itu, kerana sesungguhnya dia adalah mendapat sepenuh-penuh pertolongan (menurut hukum Syarak)."(Al-Isra':33)

Ya Allah Ya Tuhanku engkau Maha Mengetahui lg Maha Berkuasa kau panjangkanlah usia tok guru...Inilah dia tanda-tanda dunia akhir zaman, ulama' sudah tidak dihiraukan, dihina dan smpai jadi macam ni skali...Masyaalah, sama-samalah kita bermuhasabah bertaubat dan mengambil iktibar dari semua ini..Dunia sudah semakin hampir ke penghujunnya adakah kita semua sudah bersedia untuk ke sana??? renungkanlah..

Kita mengharapkan pihak yang bertanggungjawab melakukan siasatan terhadap isu ugutan bunuh tok guru ini dengan lebih telus dan serius.

Moga diberikan hidayah olehNya kpd pemuda ini kerna membuat ugutan inginmembunuh "TOK
GURU NIK AZIZ"...Apa komen UMNO terhadap isu ini?? Kita nantikan
penilaian jujur dari rakyat dalam menghakimi badan kerajaan ini..


KAMI SAYANG TOK GURU....

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © Pena Murobbi..... Sponsored by: Website Templates | Premium Themes. Distributed by: blog template by BloggerThemes