Wednesday, July 7, 2010

ZINA DAN RIBA MEMBARAH, KERAJAAN PANDANG RINGAN!! -HARON DIN-

Pendedahan media tidak lama dahulu bahawa terdapat 257,000 anak yang didaftarkan tanpa bapa menggambarkan betapa kroniknya gejala zina di Negara kita.
“Kalau terdapat 257,000 anak luar nikah dilahirkan bermakna gejala perzinaan berlaku berlipatkali ganda banyaknya kerana tidak semua perzinaan itu menyebabkan si wanita mengandung”.

“Kita juga melihat bahawa orang sudah tidak malu mendaftarkan anak luar nikah di Pejabat Perdaftaran, inilah bala yang diturunkan oleh Allah” kata Datuk Prof Dr Haron Din.

Dr Haron Din berkata masalahnya sekarang ialah kerajaan yang berkuasa sekarang tidak memandang isu ini sebagai isu yang kronik dan meruncing.
“Tidak ada satu pun komen dan feedback yang kita dengar dari menteri-menteri dalam hal ini, sebaliknya program-program maksiat dan melalaikan terus digalakkan” tambah Dr Haron.

Beliau berkata demikian pada ceramah di Maahad Ar Rahmah, Solok Gaong sempena program meraikan kejayaan pelajar-pelajar Maahad tersebut dalam peperiksaan tahun lepas.

Dr Haron Din seterusnya mengajak umat Islam supaya mengamalkan prinsip Amar Makhruf Nahi Mungkar bagi menyelesaikan masalah-masalah seperti zina, judi dan lain-lain maksiat bagi menyelamatkan rakyat dan Negara ini.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © Pena Murobbi..... Sponsored by: Website Templates | Premium Themes. Distributed by: blog template by BloggerThemes